Afscheid op stage 13-01-2012

13 januari 2012 - Jomtien, Thailand

Om half 11 vanmorgen hebben we de taxi gepakt naar de stage school. Voor de aller laatste keer. Het was vandaag de dag van de leerling dus was het groot feest. De leerlingen deden dansjes en zongen liedjes. Ook had de school een loterij georganiseerd waar de kinderen veel prijzen mee konden winnen zoals bijv. een fiets. De kinderen zelf hadden allemaal spelletjes bedacht die ze konden doen. Zoals darten op ballonnen en knutselen. Dit was allemaal erg gezellig. Zelf hebben we ons ook weer over laten halen om toch nog 1 keer chichiwa op het podium te doen samen met alle leerlingen. Ik kon helaas niet goed meezingen omdat mij stem momenteel nog al schor is. De oorzaak hiervan is geheel onduidelijk voor mij;). Daarom moesten Roy en Lisanne extra hard zingen. Gelukkig waren er microfoons. De kinderen en leraren vonden het weer erg leuk en deden goed mee. Nadat we het liedje gezongen hebben, namen we afscheid van alle leraren en kinderen. Dit was wel weer een speciaal moment. Om nu de poort van de school uit te lopen wetende dat je er waarschijnlijk nooit meer komt terwijl je er echt een super tijd hebt gehad. Ma ja wie weet wat de toekomst nog zal brengen….

16 januari gaan we naar Bangkok om daar hopelijk veel te bezichtigen. Dit wordt nog wel even spannend omdat alle ambassades nu waarschuwingen afgeven over een verhoogde terreur dreiging op toeristische trekpleisters in Bangkok. 1 van de verdachte is al aangehouden en bleek contacten te hebben met Hezbollah. De andere lopen nog vrij rond maar de autoriteiten van Thailand en de VS zijn hard aan het werk om ook deze achter slot en grendel te krijgen. Hopelijk is het maandag als we gaan weer wat rustiger in Bangkok en is de dreiging afgenomen. Anders wordt het misschien wel 3 dagen hotel i.p.v. 3 dagen excursies. Dit moeten we nog even afwachten. Het zal ons ook is een keer meezitten als we naar Bangkok willen. We zouden hier eigenlijk 3 maanden zitten. Nu gaan we al bijna na huis en zijn we er nog ma 1 dag geweest en dat gaan er max. 4 worden. Eerst hielt een overstroming ons er weg en nu misschien terroristen. Om af te sluiten met een quote van een bekende KB’er… ‘’achja zo maak je nog is wat mee’’ haha..

1. mam:
    14 januari 2012
    Ha,
    Leuk dat jullie dit nog hebben kunnen meemaken samen met de kinderen en dat jullie ook weer mee hebben gedaan. Super!
    Wat Bangkok betreft is er idd wel iedere keer wat.
    Zal zo zijn reden wel hebben.
    Hopelijk gaat het toch allemaal door wat er gepland staat.
    Maar let er maar goed op. Heb idd wel gehoord dat er iemand met waterballonnen rond loopt. ;).
    Maar eh, wie is die bekende KB-er?
    Geniet nog van je laatste dagen.
    Tot donderdag in het koude Nederland.
    Heel veel liefs en een dikke X van ons allen.
  2. Conny:
    18 januari 2012
    En nog veel souveniers gescoord.
    Ja het werkende leven gaat nu echt bijna weer beginnen. Goede terugvlucht, lekker bijslapen..
    See you Stef voor prins (grapje)