De eerste dagen in Nederland Wat is dat wennen zeg

23 januari 2012

De eerste paar dagen in Nederland zitten er weer op.  Iedere dag lekker uitgeslapen tot een uur of 11. Raar dat je nu niet wakker word t van de hitte en daarna rustig in je korte broek door de kamer kunt wandelen om je even op te frissen en om de airco zo snel mogelijk aan te zetten. Nee, hier wordt je eerder wakker van de kou en ga je jezelf meteen aankleden om daarna zo snel mogelijk na onder te gaan waar het wel warm is.

Ook buiten voelt het nog steeds koud aan. Terwijl het voor Nederlandse begrippen nog niet is eens echt koud is. De regen ben ik ook al weer helemaal moe. Het is wel leuk om familie en vrienden weer allemaal gezien te hebben. Toch kan ik nog steeds niet echt wennen en mis ik Thailand nog ieder moment van de dag. Ik had van mezelf nooit verwacht dat ik in 3 maanden tijd zo van een land, cultuur en manier van leven zou kunnen gaan houden en het Nederlandse leventje hier zo gemakkelijk voor in zou ruilen.

ik heb dus echt genoten van mijn tijd in Thailand. De leuke en lieve kinderen op stage en de altijd vrolijke en behulpzame mensen op straat en in het hotel. Ook al hebben de meeste Thai weinig geld en moeten ze veel werken je hoort ze haast nooit klagen en ze proberen er iedere dag weer een feestje van te maken. Dit is echt iets wat me aanspreekt. Ook het relaxte levensstijl spreekt me aan. Daarbij komt ook nog het mooie weer en natuurlijk de super mooie natuur die het land heeft. Al deze ingrediënten hebben ervoor gezorgd dat ik een super tijd heb gehad in Thailand om precies te zijn Jomtien. De 3 maanden zijn ook echt omgevlogen. Ik heb het gevoel dat ik maar een paar weken ben weg geweest net zoals in de zomer.  Toch als ik er goed over nadenk en naga wat ik wel niet allemaal heb gedaan en meegemaakt in de tijd dat ik Thailand was, besef ik wel dat ik toch wel even iets langer van huis ben geweest. Ik ben ook echt dankbaar dat ik deze toffe tijd en al deze ervaringen heb mogen mee maken en heb er geen moment spijt van gehad dat ik de keuze heb gemaakt om 3 maanden naar Thailand te gaan. Zelf ben ik er, voor zover je in het leven ergens zeker van kunt zijn,  dan ook zeker van dat ik een keer terug ga na dit land. Wanneer? Dat kan voor mij niet snel genoeg.

Ik weet nog goed wat John, onze leerkracht, tegen me zei voordat we naar Thailand vertrokken. Toen geloofde ik er nog niet zo in omdat Oost Azië me nooit zo heeft aangetrokken. Inmiddels weet ik wel beter en kan ik deze woorden beamen. ‘’Thailand is echt een paradijs op aarde’’!

1. Martijn:
    23 januari 2012
    Appa...

Sjiek verhaal jong! Ik geloof ok heilig in dien woorden!

Alsse van de zomer al terug wils... Ik ken iemand die dan met dig meij wil! ;)

Grtz. Héze
  2. mam:
    25 januari 2012
    Ha,

fijn dat je daar zo'n super tijd hebt gehad.
    Wat een ervaring. Goed om te horen dat je je er ook zo snel thuis hebt gevoeld. De tijd zal het leren wanneer je er weer terug naar toe gaat. Maar dan hopen wij ook dat we die kant op kunnen komen om van jou avontuur mee te mogen genieten!

JE KUNT TROTS ZIJN OP JEZELF !!!!!

Veel liefs pap en mam.