Laatste 3 stage dagen:

11 januari 2012 - Jomtien, Thailand

9-1 tot 11-1-2012

In de laatste les wilden we de kinderen graag wat dingen over Nederland vertellen. We hebben dit gedaan door een aantal typische Nederlandse dingen uit te printen. Ook hadden we Thaise dingen mee genomen. Om de kinderen zo het verschil te kunnen laten zien. Op het bord hadden we een scheiding gemaakt tussen Thailand en Nederland. De kinderen moesten ons eerst vertellen wat ze op het plaatje zagen en daarna samen besluiten of het bij Nederland of bij Thailand hoorde. Bijvoorbeeld: Thai boxen en Schaatsen. Of de Thaise Koning en de Nederlandse Koningin. Dit vonden de kinderen erg leuk. Wij zelf vonden het ook een leuke les om te geven. Zelfs de leraressen gingen actief meedoen met het benoemen van de plaatsen en het zeggen bij welk land ze hoorden. Na deze lessen hebben we samen met Tom de school bedankt voor alles wat ze voor ons gedaan hebben. We hadden zelf ook een cadeau gemaakt. We hadden een foto van ons vieren uitlaten printen en deze op een vel karton geplakt met daaronder een klein stukje tekst waarin we iedereen van de school bedankte. Hier waren ze erg blij mee. Ook hadden we voor onze 2 begeleidsters een extra cadeautje meegenomen omdat hun het meeste voor ons hebben gedaan. De school zelf wilden ons ook bedanken. We hebben hiervan een leuk cadeau gekregen. Loy en ik kregen een flessenopener met daaronder een belletje, iets typisch Thais, en de meiden kregen wat anders. Ook had de school voor ons een mooi certificaat gemaakt waarmee we kunnen aantonen dat we er stage hebben gelopen. Echter was dit in het Thais geschreven dus moeten we dit nog even laten vertalen door Tom. Ook van Tom kregen we een certificaat waar een aantal eisen op staan waaraan we hebben voldaan. Dit kunnen we prima gebruiken voor school. Het was wel een raar gevoel om afscheid te nemen van de school. De kinderen vonden het ook helemaal niet leuk dat we weg gingen. Vrijdag gaan we toch nog even terug naar de school. Omdat het dan dag van de leerling is in Thailand. De leerlingen spelen dan toneel en spelletjes en doen dansjes. Dit zou erg leuk zijn om te zien vertelde de Thaise docenten ons. Dus definitief afscheid genomen hebben we nog niet. Ze vroegen ons allemaal ook nog wanneer we weer terug kwamen naar Thailand… en als we dat deden moesten we zeker contact op nemen met hun om daar weer les te komen geven en zo. Haha dat was wel leuk om te horen. Als laatste toen we gingen riepen ze ons nog na, Don’t forget to come back to Thailand again! De kans is ook heel groot dat ik dat een keer ga doen. Het is echt super hier. Jammer dat we over een week alweer naar huis moeten. Maar ja.. ook dat is weer super leuk om iedereen weer te zien en zo. Maar op dit moment wil ik nog even zo veel mogelijk genieten van het hier zijn. Geen zorgen dat komt helemaal goed haha!

1. mam:
    12 januari 2012
    Ha,
    fijn dat jullie het op een positieve manier hebben kunnen afsluiten. Of nou ja, bijna dan.
    Geniet nog maar lekker van het daar zijn. Dan genieten wij ook nog lekker van het rustig zijn hier. :) Ha, ha. Tot zaterdag op skype.
    Veel liefs en een dikke knoevel (dit kan bijna in het echt, wat is de tijd toch snel gegaan.) en X van ons allemaal.