New Years Eve!

31 december 2011 - Jomtien, Thailand

2011-12-31 New Years Eve..

31 December, Alweer bijna 2.5 maand in Thailand. Wat gaat de tijd toch snel hier zeg. Vandaag komen Brian en Ben ons opzoeken om samen met ons Nieuwjaar te vieren hier in Jomtien/Pattaya. Simone en Karin zijn er ook. Overdag hebben we lekker rustig aan gedaan en onze krachten voor de avond gespaard. We zijn rond 1 uur gaan lunchen en daarna zijn we weer terug naar het hotel gegaan waar ik een film ben gaan kijken om de middag uren door te komen. Ben en Brian waren rond 5 uur in ons hotel. Ze zouden er eigenlijk al rond 3 uur zijn maar de bus waar hun in hadden moeten zitten was vol dus moesten ze wat nieuws verzinnen haha ze hadden zelfs plaatsen gereserveerd maar blijkbaar was iemand hun voor geweest. Gelukkig waren ze nog wel redelijk op tijd hier zodat ook zij zich goed voor konden bereiden op het feest dat vanavond gaat losbarsten.

’s Avonds zijn we eerst gezellig samen gaan eten in een leuk restaurantje in de buurt van ons hotel. Tijdens het eten hebben we de plannen voor de avond door gesproken. Hierover waren we het snel eens. Het plan luidde: Drank kopen, Naar het strand, Vuurwerk kijken, Nieuwjaar vieren en rond 1 uur naar Pattaya om daar verder te feesten op Walking Street.

Na het eten gingen we dus naar de dichtstbijzijnde slijter om een voorraad drank in te slaan. Deze moest echter nog wel een aantal keren aangevuld worden (dit kwam niet alleen door mij). De Amerikanen konden er ook wat van, haha. Rond 10 uur waren we op het strand. Daar hebben we tot 1 uur gezellig zitten drinken en genoten van het vuurwerk. Wat een ervaring weer. Het leek wel oorlog op het strand zoveel vuurwerk was er. Dit zorgde wel voor een spectaculair gezicht. Van pijlen tot potten alles hadden ze de ene nog groter dan de andere. Voor 12 uur dachten we al dat er veel vuurwerk was maar toen het in de richting ging van 12ven was het echt super veel. Dit zouden ze in Nederland ook moeten doen. Ik denk alleen dat meer dan de helft van het vuurwerk wat hier gebruikt werd streng verboden zou zijn in Nederland. Na 12 uur hebben we nog lekker een uurtje op het strand gezeten en van het vele vuurwerk genoten. Rond 1 uur zijn we toen richting Walking Street gegaan. Voordat we hierna toe gingen zijn we eerst nog even terug gegaan om onze camera’s veilig op te bergen. Dit leek mij geen slecht idee. Op de weg naar ons hotel toe kwamen alle Thaise mensen van de kroegen en restaurants waar we wel vaker komen nog naar buiten om ons gelukkig Nieuwjaar te wensen. Dit was wel leuk. Op de weg er na Walking street toe was het zo druk dat we maar besloten hebben om uit te stappen en te lopen. Want met de Taxi schoot het echt niet op. Door het vele wachten in de taxi leverde dit wel enkele leuke momenten op. Brian ging rappen en Roy was achtergrond danseres. Op ene gegeven moment zat hij zelfs bijna met zijn kont op de motorkap van een politieauto. Haha hij had geen idee dat deze achterons reed en ging vrolijk door met zijn kunstjes. Vanuit het punt waar we uitstapte was het nog een aardige wandeling naar Walking street. Deze wandeling deed ons goed. Althans sommigen van ons. Onderweg gebeurde er namelijk weer van alles zo zakte er iemand tot aan haar enkels weg in de modder. Haha Troehoep! Op Walking Street zelf was het ook drukker als nooit te voren. Dit was erg gezellig. We hebben in 2 kroegen nog gezellig wat gedronken en verder geefeest. Rond 4 uur vond iedereen het wel genoeg geweest en toen hebben we de Taxi naar huis gepakt om lekker te gaan slapen.

Dat was me een avondje wel. Een heel speciaal Nieuwjaar was het. Voor het eerst een keer zonder familie en vrienden. Mede hierdoor en de manier waarop het in Thailand gevierd wordt zal het een Nieuwjaarsfeest zijn dat ik niet snel zal vergeten. Het was een top feest! Met veel vuurwerk, leuke mensen, drank en lekker eten.

1. mam:
    4 januari 2012
    Heej,
    ja, was idd raar zo zonder jou. Maar het einde is inzicht. Je komt al weer bijna naar huis. Heb je ook leuke foto's hiervan???? Gr. dikke X en knoevel van pap en mam.