Kerst in Thailand

27 december 2011 - Phuket, Thailand

2011-12-24 Kerstavond:

Kerstavond:

Weer helemaal bijgekomen van Phuket gingen we naar het Thani hotel toe tegenover ons eigen hotel. Hier hebben we genoten van een heerlijk kerstdiner. ondertussen zorgde de huisband voor een stukje muziek. Dit was niet al te hoogstaand al meende de zanger dit zelf van wel. Toen ik mijn eten ging halen hoorde ik ineens 'Hey Nettie zuusse det? Joajoa Jan Det zeen ik... Mar kinse det auk Nettie?'' haha.. zo zie je maar weer dat Nederland nooit echt ver weg is. Je komt ze namelijk overal tegen. Zelfs Limburgers. Voor de rest vermelde de gastenlijst op een paar Duisters na alleen maar Russische namen. Wat weer voor associale taferelen zorgden tijdens het eten. Geef ze een bord van een halve meter doorsnee en ze krijgen hem volgens mij nog vol. Ongelofelijk hoeveel zei opscheppen en hoe weinig ze er uiteindelijk dan maar van eten. Na het diner was er ook nog een loterij. Hier hebben we jammer genoeg niets mee gewonnen. Dit mocht de pret echter niet drukken. Het is een hele leuke avond geworden. Waar de kerstsfeer toch nog een beetje aanwezig was hier in Thailand. Al is het wel een raar gevoel omdat het hier zo warm is.

Na het kerstdiner ben ik nog wat gaan drinken in ons stamcafé de Eagle bar. Hier waren de samenvattingen erop van de Premier League. Hier heb ik me, onder genot van een heerlijke Chang, goed mee vermaakt.

Als afsluiting van de avond ben ik nog even op het balkon gaan zitten om in mijn boek te gaan lezen. Het verhaal begint nu erg spannend te worden. Ik lees hier nu regelmatig een stukje uit buiten op het balkon. Lekker genieten van het uitzicht en de rust. Natuurlijk onder het genot van een pilsje.

Het was dus een leuke maar tevens ook vreemde kerstavond. Omdat het lastig is om in de kerststemming te komen als het 30 graden of warmer is en het is nog lastiger omdat je niet bij je familie en vrienden bent.

2011-12-25 1e Kerstdag:

Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we lekker wat gaan eten bij Ron, een Nederlandse ondernemer, zijn nieuwe zaak hier aan het einde van de straat. Ik heb hier een lekker broodje brie gegeten met daarbij een portie bitterballen met lekker veel mosterd. Dit ontbijt smaakte uitstekend!

Na het eten zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Waar ik toen even alles gecheckt heb op internet. Toen ik hiermee klaar was ben ik naar boven gegaan en heb ik de hele middag film gekeken. Een hele middag lekker niks dus. Ik had vandaag geen zin om te gaan zwemmen of om iets anders actiefs te gaan doen en op de harde schijf die ik mee heb staan nog zoveel films die graag wil zien dat ik dacht dat dit er wel een geschikt moment voor was.

’s Avonds zijn we in een gezellig restaurantje gaan eten aan het strand. Dit was helemaal versierd in de kerstsfeer. Dit zag er erg gezellig uit. Ik heb hier een lekkere zalmsandwich gegeten. Deze had ik bij een eerder bezoek ook al gehad en die smaakte toen erg goed. Nu was de sandwich wederom lekker! Na het eten zijn we naar de 7-eleven gegaan om wat drank te halen. Deze hebben we daarna op het strand op gedronken. Op het strand kwamen we toen een Fin tegen van 18 jaar die later Fins kampioen kickboxen bleek te zijn en hier in Thailand was voor een trainingsstage. Dit was weer een erg gezellige avond. Daarom hebben we met Juhani, zo heet hij, afgesproken om morgen samen naar Walking Street te gaan om te kijken hoe de kerstsfeer daar is.

2011-12-26 2e Kerstdag:

Dit was alweer een normale dag voor ons. Omdat de Thai geen kerstmis vieren gaat alles hier dus gewoon door. De scholen zijn dus ook open en wij moesten om half 9 op stage zijn. 7 uur opstaan dus. Dit was erg vroeg en dat waren we al een tijdje niet meer gewend. Daarbij kwam nog het feit dat we gister pas rond 1 uur gingen slapen. Dit was ook niet bepaald in ons voordeel. Toch gingen we met goede moed naar school toe. We hadden namelijk weer een leuke les voorbereid die we graag wilde geven.

Om een beetje in de kerstsfeer te blijven ging de les natuurlijk over kerstmis. We hebben de kinderen het kerstverhaal in het Engels voor gelezen. Bij het verhaal hadden we plaatjes gemaakt die de kinderen in chronologische volgorde moesten leggen. Dit om het verhaal visueel te maken voor de kinderen. Tijdens het verhaal deden we ook allemaal opdrachten met de kinderen. Ze moesten aan de hand van een beschrijving die in het verhaal voor kwam de Kerstman tekenen en een kerstboom. Als laatste moesten de kinderen puzzels oplossen en hun eigen verlanglijstje maken en uitrekenen hoeveel geld dit de Kerstman zou kosten. Het was weer een erg leuke en geslaagde les. Iedereen was weer tevreden en vond het leuk.

Na Stage zijn we meteen naar huis gegaan en hebben we in de straat wat lekkers gegeten. Weer een heerlijke sandwich met extra bacon deze keer. Hierna zijn we gaan zwemmen in het zwembad van het Jomtien Thani hotel hier tegenover. Dit was zeer verfrissend. Om niet te zeggen steen koud. Het water wordt hier niet verwarmd en was nu wel erg koud. We zijn toen dus maar lekker in de zon gaan liggen. Rond een uur of 4 zijn Roy en ik naar Soi 7 gegaan om daar in een barretje te gaan poolen. Dit keer weer is verloren. Balen man! Volgende keer weer winnen!

Na het poolen ben ik met Pap en Mam gaan skypen. We hebben ongeveer anderhalf uur tot 2 uur gepraat. Ik ben dus weer helemaal op de hoogte. Het was erg gezellig.

’s Avonds hadden we afgesproken om met Juhani naar Pattaya te gaan. Om 21.00 uur troffen we elkaar bij de 7-eleven op de hoek. Vanuit hier zijn we met de taxi naar Pattaya gegaan waar we in 2 barretjes lekker wat gedronken hadden. De laatste bar, utopia’s Rock house, is echt super. Dit komt door de goede band die hier iedere avond speelt. Hier hebben we tot ongeveer 12 uur genoten van de goede muziek. Toen zijn we naar huis gegaan omdat we morgen weer vroeg op moeten. Het was weer een leuke avond en een goede afsluiting van de kerstperiode hier in Thailand. Wat voor mij nooit echt als Kerstmis gevoeld heeft omdat het hier heel anders is. De versieringen zijn wel hetzelfde maar de sfeer en het weer zijn totaal anders en daarbij dat je het niet kunt vieren met je familie en vrienden maakt het niet echt tot een kerstfeest maar meer tot een normaal feest met wat meer versiering en lichtjes. Toch was het wel weer een speciale ervaring om niet snel te vergeten.

1. mam:
    27 december 2011
    Heej,
    Wij vonden het ook een rare kerst zo zonder jou.
    Het is hier ongeveer 10 graden, dat is ook niet echt een kerst temperatuur. Het skypen vonden wij ook erg gezellig. We zijn benieuwd hoe oud en nieuw bij jullie gaat worden. Nog veel succes en plezier met de laatste stage dagen. Tot skype. We hebben er nu al weer zin in. Veel liefs en een dikke X. pap en mam.