Eerste dag in Bangkok

26 oktober 2011 - Bangkok, Thailand

Na een lange vlucht  van bijna 11 uur, zijn we om half 1 plaatselijke tijd in Bangkok geland. Vanuit het vliegtuig was veel van de wateroverlast te zien. Dit zag er wel indrukwekkend uit. Eenmaal geland was er weinig meer van te merken. Alleen zie je wat zandzakken hier en daar.

Eenmaal op de luchthaven verliep alles soepel we hadden zo onze koffers gevonden. Ook het pinnen van geld en het regelen van Thaise simkaarten was zo gepiept. Daarna werden we per taxi naar ons hotel gebracht.

Dit ziet er allemaal prima uit. Helaas verblijven we hier maar 1 nacht. Morgen vertrekken we namelijk al weer richting Jomtien. Een plaats ten Zuid-Oosten van Bangkok aan de kust. Hier gaan we een dagje relaxen aan het strand en al is wat rondkijken. In het weekend is het de bedoeling dat we daar per scooter de stad gaan verkennen. Dat wordt gaaf! Verder hopen we volgend week vrijdag weer terug te kunnen naar Bangkok om hier onze stage en studie bezigheden op te gaan starten.

Vanavond hebben we met z'n alle lekker Thais gegeten. Pad thai met vis varkensvlees en kip. Ook de loempia's ontbraken niet. En als drankje natuurlijk een lekkere Sengha (Thais bier). We hebben hier in totaal voor 10 euro ons buikje rond gegeten. Nu zitten we even bij een student die hier vaker is geweest op de kamer te internetten. Hij heeft ons vanavond ook de weg gewezen over de grootste Thaise bazar, Pat Pong. Hier kon je vanalles kopen en krijgen.

Als laatse zijn we nog even een biertje gaan drinken in de plaatselijke karaoke bar. Dit was een mooie afsluiting van onze eerste avond (en voorlopig even de laatste) in Bangkok.

Morgen Jomtien! Ik heb er zin in!

1. Thijs:
    26 oktober 2011
    Hey sjeng,

Goad te huren detse goad bis aangekomen. En flink verkesvleis eten doar he det die markt ma flink aantrekt haha. Succes doar en we zullen dich volgen!
    Latorr,

Thijs
  2. Conny:
    27 oktober 2011
    ha petekind(je)
    super dat je het zo naar je zin hebt. Duimen dat het water weg blijft bij jullie en niet te veel aan het bier He!
    toi toi, we zullen je morgen missen.