04-11 Gamingday tot 07-11 De eerste ''stage dag''

7 november 2011 - Kronenberg, Nederland

04-11-2011 ‘’Gamingday’’

Vandaag zouden we om half 1 opgehaald worden. Met de nadruk op ‘’zouden’’. Fred was namelijk vergeten door te geven aan de mensen van Mercy Centre dat ze ons op moesten halen. Met als gevolg dat alle busjes in gebruik waren. Ons vervoer kwam dus veel te laat. Om kwart over 2. We hebben dus ruim anderhalf uur moeten wachten voordat ze ons eindelijk is een keer op kwamen halen. De afspraak was dat we rond 1 uur half 2 op de basisschool zouden zijn zodat we de hele schoolmiddag tot half 4 de tijd hadden om spelletjes te doen met de kinderen. We waren er echter pas om 5 voor 3. Dus we hadden nog maar een half uurtje. Maar ja daar konden we verder ook niets meer aan doen. De directeur vroeg ons of we het goed vonden dat we dan de 3 hoogste groepen samen zouden pakken en hier iets leuks mee konden doen. Dit hebben we gedaan. We hebben ze buiten in rijen op laten stellen en samen met ze het liedje ‘’chi chi wa’’ gezongen en de kinderen de bewegingen aangeleerd. Daarna zijn we met ze naar binnen gegaan om daar nog wat spelletjes te spelen. Het uitleggen van de spellen was nogal lastig omdat de kinderen, op een enkele uitzondering na, geen woord Engels spreken of verstaan. Gelukkig was er iemand van het Mercy Centre aanwezig om af en toe wat zinnen te vertalen naar het Thais. Na de spelletjes hebben we afscheid genomen van de kinderen en werden we terug gebracht naar het hotel. Over een ritje wat normaal een half uur zou duren reden we nu bijna 2 uur dankzij een lange file. Deze werd veroorzaakt door de vele mensen die vanuit Bangkok richting Pattaya komen. Geschat wordt dat er iedere dag zo’n 20.000 mensen vanuit Bangkok hun toevlucht zoeken in Pattaya.

’s Avonds hadden we weer afgesproken met John en John. Om de dag door te spreken en om het laatste nieuws over Bangkok te horen. We zouden namelijk maandag richting Bangkok gaan maar dit was eerder deze week al aangepast naar de 14e omdat er eerder in Bangkok niets te doen was en zo konden we het Mercy Centre nog een weekje extra helpen. John vertelde ons echter dat de situatie in Bangkok alleen maar erger werd en dat we nog een week extra moesten blijven. Tot de 21e dus. Daarna kunnen we echt richting Bangkok en daar onze stage gaan hervatten. De straat waar onze appartementen in lagen was namelijk aan beide kanten dicht gemetseld om het hoge water wat eventueel zou kunnen komen buiten de deur te houden. Tot de 21e zullen we dus nog in Jomtien blijven om het Mercy Centre te helpen en om stage te lopen op een basisschool hier in de buurt. Op deze manier hebben we dus ook echt een vergelijk tussen het niveau in Bangkok en het niveau hier in Jomtien was nogal een verschil schijnt te zijn.

De komende week kunnen we alleen maandag en dinsdag stage lopen omdat er de rest van de week het Loy Krathong festival gevierd word hier in stad. Dit is het feest van het licht. Dit kunnen we dus ook weer mooi meemaken en mee vieren met de Thai.

Morgen gaan we lekker een dagje zwemmen met de kinderen van het Mercy Centre in een waterpark hier in de buurt. Een feest voor de kinderen en voor ons ook erg leuk!

05-11-2011 Zwemmen met de Mercy kids

Vandaag zijn we gaan zwemmen met de kinderen van het Mery Centre. Dit was echt super leuk. We gingen met alle kinderen en een aantal begeleiders naar een waterpark hier in de stad. Om 2 uur zouden we elkaar ontmoeten bij de ingang van het park. Ons hotel ligt er namelijk een kwartiertje lopen vanaf. Eenmaal aangekomen bij het park hadden we al snel genoeg in de gaten dat het hun niet zou lukken om met de kinderen er ook om 2 uur te zijn. De rede hiervan was dat het weer kei druk was in het verkeer. Nog steeds komen er iedere dag weer meer mensen vanuit Bangkok naar Pattaya. De kinderen waren uiteindelijk allemaal rond 3 uur in het park waar ze tot 5 uur lekker konden gaan zwemmen. In het park waren ook een aantal glijbanen waar de kinderen geen genoeg van konden krijgen. Ook Dennis T. zou zich hier prima vermaakt hebben! Haha. De kinderen vonden het ook leuk dat wij erbij waren zodat ze met ons konden spelen en kuiten in het zwembad. Het was dus nog best een vermoeiende dag. Gelukkig was het aardig bewolkt en hadden we daardoor geen last van de felle zon. Om 5 uur moest iedereen en zwembad weer uit om terug te keren naar het Mercy Centre. Wij hebben hiermee geholpen en ervoor gezorgd dat iedereen weer mee terug in het busje naar Mercy Centre zat. Het was een hele leuke maar ook vermoeiende dag.

’s Avonds zijn we lekker ergens gaan eten en drinken. Na het eten zijn we nog ergens in een kroegje gezellig wat gaan drinken. De tijd vloog en voordat we het wisten was het weer erg laat. Rond half 3 zijn we naar de kamers gegaan en lekker gaan slapen. De dag erna hadden we wel vrij maar we wilden weer optijd ontbijten zodat we daarna al vroeg naar het Koh Larn, een eiland hier vlak voor de kust, konden gaan.

06-11-2011 Koh Larn,

Om 9 uur ging de wekker weer. Om half 10 gingen we lekker ontbijten. Dit was tevens ook de laatste keer dat we John en John zouden zien hier in Thailand. Zij moesten namelijk voor een aantal gesprekken naar Bangkok. Hier zouden ze de rest van hun verblijf ook blijven. Wij zijn naar het eten met de taxi richting Pattaya Beach gegaan. Vanuit hier hebben we de boot richting Koh Larn gepakt waar de stranden witter zijn en het water blauwer is. Het eiland ligt op ongeveer een uurtje varen voor de kust. Voor de hele trip betaalde we 150 Baht. Dat is ongeveer 4.25€ niets van te zeggen dus.

De trip er na toe duurde ongeveer een uur. Dit lijkt lang maar we hadden een mooi uitzicht de zon scheen en af en toe kwam er lekker wat verfrissend zee water over de rand. Het strand waar we heen gingen lag helemaal aan de andere kan van het eiland. We moesten er met de boot dus helemaal omheen varen. Zo konden we het hele eiland goed bekijken.

Op het eiland aangekomen kon je al meteen zien hoe mooi het was. Het zand was wit en de zee was mooi helder blauw. Op het eiland hebben we lekker gerelaxed en genoten van het mooie strand. We zijn ook nog op expeditie gegaan om het eiland een beetje verder te verkennen. Dit resulteerde in enkele mooie foto’s en wat acrobatische rotsbeklimmingen.

Om half 6 hebben we de boot weer terug richting Pattaya beach gepakt. Waarna we lekker wat zijn gaan eten en daarna zijn we lekker op tijd gaan slapen.

Het eiland was echt een mooie ervaring. Helaas wel een beetje verbrand maar daar komen we wel overheen.

Morgen eerste stage dag. Ben benieuwd!

07-11-2011 1e stage dag

Vandaag stond onze eerste stage dag gepland op de Wat Sawang Arom school. Weer met de nadruk ‘Stond’. Vandaag ging het niet door omdat de leraren van de school ineens besloten hadden om een dag onderling overleg te gaan voeren. Waardoor de school dus gesloten was. We hebben deze dag daarom maar gebruikt om eens goed met de mensen van Mercy Centre te praten om hun te vertellen wat wij graag wilde en hoe we dit het beste konden regelen zodat hier duidelijke afspraken over gemaakt konden worden. Dit is ook gebeurd. Hopelijk komen we in het vervolg niet meer voor zulke verassingen te staan en laten ze het ons wat eerder weten.

We zijn daarna ook nog even naar het Mercy Centre gegaan om weer even wat leuks te doen met de kinderen. Het was wel erg heet om buiten te spelen met ze maar ja je moet er wat voor over hebben!

’s Avonds lekker gegeten en weer op tijd naar bed gegaan. Morgen worden we immers om 8 uur al opgehaald. Hoop dat het nu is een keer gaat zoals we afgesproken hebben.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade