De 2e week stage:

8 december 2011 - Jomtien, Thailand

05-12-2012

Na een zwaar weekend hebben we vandaag lekker gerelaxt. Ik ben rond 12 uur een broodje gaan eten en daarna weer terug naar de kamer gegaan. We wilden eigenlijk gaan zwemmen vandaag maar het was heel erg bewolkt dus dit hebben we toen maar niet gedaan. Ik ben toen op de kamer film gaan kijken. Dit heb ik de hele middag vol gehouden.

’s Avonds zijn we naar Pattaya gegaan om lekker wat te gaan eten en om te kijken naar de viering voor de koning zijn verjaardag. Dit stelde echter geen bal voor. De mensen zijn uit respect allemaal erg stil en overal is de muziek uit. Ook is er uit respect voor de koning de gehele dag bijna nergens alcohol te verkrijgen. Dit feest wordt hier dus heel anders gevierd als wat wij gewend zijn van onze Koninginnedag. Oranje boven dus. In Nederland wordt er dan ten minste gefeest en leuke dingen gedaan. Maar ja dat zijn weer de cultuur verschillen. De mensen zijn hier allemaal erg gelovig en trouw aan de koning. Vandaar het grote respect en het sobere feest. We zijn daarom ook niet al te lang gebleven en weer terug gegaan naar ons hotel en daar heb ik de serie Blue Mountain State verder afgekeken. Daarna ben ik gaan slapen. Echt even een dagje rustig aan dus.

06-12-2012

Stage, vandaag begon onze 2e week stage op Pattaya City school 7. In de morgen hebben we weer 2 klassen Engels gegeven. Het was leuk om de kinderen weer te zien, zij vonden het ook leuk om ons weer te zien. Dit keer namen we een Mi-test af en hebben we de kinderen fruitnamen en de benamingen van verschillende posities zoals right top corner geleerd. Dit deden we aan de hand van een spelletje wat de kinderen erg leuk vonden om te doen. Uit de Mi-test kwam dat de kinderen in deze klas vooral beweegknap en muziekknap zijn. Hier gaan we dus mee verder werken om vanuit deze sterk ontwikkelde intelligenties ook de minder ontwikkelde intelligenties te verbeteren.

’s Middags hebben we geprobeerd om een re-entry te gaan kopen bij het Chonburi immigration office. Dit is ons echter niet gelukt. We hadden geen zin om hier de hele middag op te moeten wachten. Het was namelijk super druk. We hebben toen geregeld met een werkneemster van ons hotel dat zij morgenvroeg dit zou proberen te regelen omdat het dan minder druk zou zijn hadden ze ons verteld. Hopelijk lukt het haar, dan hoeven we dat alvast niet meer te doen. De rest van de middag hebben we in een cafeetje lekker wat gedronken en daar hebben we ook gepoold.

’s Avonds weer ergens lekker gegeten en op tijd gaan slapen dit keer.

07-12-2012

Vanmorgen werden we op gehaald door Tom. Dat was wel ideaal want met de auto ben je in 10 minuten op school terwijl als je met de taxi’s gaat je er zeker een half uur en soms welk 3 kwartier over doet. Omdat het nogal een omweg is die je moet nemen als je er met de normale Baht taxi’s wil komen. We konden vandaag dus een half uur langer in bed blijven liggen dan normaal. Tom had voor ons een hoop kopieer papier geregeld wat we konden gebruiken op de stageschool om onze werkbladen op te kopiëren. Dit hadden ze namelijk niet zoveel op school omdat het nogal prijzig is. De les vandaag verliep weer goed. De kinderen vonden het erg leuk en ze hebben weer veel geleerd. Na de les hebben we een Thaise lerares geïnterviewd en haar wat vragen over de visie van de school gesteld en over de manier van lesgeven. Ze vertelde ons ook dat we vanaf nu gratis konden lunchen op school. Want ze waren erg dankbaar voor ons werk. Het eten in de kantine smaakt goed dus wij waren hier ook wel blij mee. Wederom bewijzen de Thai dus weer dat ze erg gastvrij en vriendelijk zijn. Niets is teveel en alles kan. Na het interview zijn we naar huis gegaan. In het hotel kregen we gelukkig te horen dat het met ons paspoort allemaal in orde was gekomen en dat zij het allemaal voor ons had kunnen regelen. Erg fijn dus. De excursie naar Angkor Wat in Cambodja gaat dus definitief door. Heb er nu al zin in. Hierna hebben we met z’n vieren de sportdag voor morgen voorbereid. We gaan met 2 klassen tegelijk, een kleine 100 kinderen, op het sportveld voor de school allemaal leuke spelletjes doen. We hopen allemaal dat het morgen bewolkt is. Zodat het wat koeler is als we buiten op het sportveld staan. Want in de volle zon is het dan echt niet vol te houden zowel voor ons niet als voor de kinderen.

’s Avonds zijn we weer richting Pattaya gegaan waar we aan het strand lekker wat gegeten hebben. Rond 11 uur zijn we toen weer terug naar het hotel gegaan omdat de andere moesten skypen. Ik ben toen op de kamer film gaan kijken. We zijn toen rond 3 uur gaan slapen. Erg laat dus aangezien we morgen weer stage hebben. Gelukkig hoeven we pas om 11 uur op te staan dus dat valt nog mee.

08-12-2012

Sportdag, om 11 uur ging de wekker vandaag. Snel klaar maken en om half 12 de taxi pakken. We waren rond 12 uur op stage. Om half 2 zouden we beginnen met lesgeven. We hadden dus nog tijd genoeg om van te voren alle dingen klaar te zetten op het sportveld zodat we meteen zouden kunnen beginnen als de kinderen er waren. Ook heb we van te voren even door gegeven aan onze Thaise begeleidster welke dingen ze voor ons kon kopiëren voor volgende week.

Om half 2 begonnen we met de les. +/- 100 kinderen verzamelden zich op het sportveld. Dit waren er erg veel. We hebben ze toen op gedeeld in 4 groepen en ze uitgelegd wat ze bij welk spel moesten doen. We hebben allemaal in groep steeds begeleid en geholpen met het correct uitvoeren van de spellen. Dit verliep allemaal erg goed. Na een uur was de les voorbij en kregen we weer 2 andere klassen. Wederom +/- 100 kinderen. Zelfs de juf ging nog mee doen aan de spellen. Het was een erg leuke en warme middag. De kinderen genoten echt van de spellen en waren erg enthousiast. Ook zij waren naar een uur helemaal afgemat en vermoeid. Wij na 2 uur sporten met tropische temperaturen ook. Het was dus een zeer geslaagde sportmiddag.

Toen we weer terug waren bij ons hotel, rond 4 uur, zijn Roy en ik even wat gaan eten. Dit was ook wel nodig omdat ik vandaag alleen nog maar een flesje zuiveldrank had gedronken. Ik heb toen bij de windmill, een Nederlands getint restaurantje bij ons in de straat, een lekkere sandwich gegeten. We hebben hier ook weer gepoold en een lekker koud biertje gedronken.

Ik ben vandaag ook begonnen met het slikken van Malarone. Deze pillen moeten mij beschermen tegen de Malaria muggen in Cambodja. Hier gaan we morgen namelijk naar toe. Tussen 7.00 en 7.30 zullen we morgenvroeg een keer worden opgehaald en dan hebben we de komende drie dagen weer een erg druk en vol programma. We gaan hopelijk weer veel onvergetelijke indrukken en ervaringen op doen in Cambodja.

Na het weekend horen jullie hier meer over…

Groetjes Dennis

1. mam:
    8 december 2011
    Ha,
    nou dan is er in Nederland toch ook nog iets beter dan daar. Je bent bij 6 dec nog vergeten te schrijven dat we geskyped hebben. Ha ha :( Fijn dat het met stage allemaal goed verloopt. Veel plezier in Cambodja. We zijn nu al benieuwd naar je volgende blog. Dikke knuf van ons allemaal. Xx