Zo hier weer een bericht over de afgelopen tijd:

27 november 2011 - Jomtien, Thailand

20-11-2011

Dagje relaxen! Zon zee strand.

Kregen van John te horen dat Bangkok nog steeds onder water staat en dat we pas 13 december erna toe zouden kunnen. Toen hebben we besloten om hier in Pattaya wat te gaan zoeken. John zou dit overleggen met Freek die contacten heeft met REPS, de school waar Wouter ook stage loopt.

’s Avonds gingen we eten met Tom ons contact persoon hier. Hij heeft veel contacten met scholen hier. Hem hebben we toen ook gevraagd of hij voor ons eens rond wilde vragen of ze ergens plek voor ons hadden waar we veel les konden geven en zelf de inhoud hiervan mochten bepalen. Dit is hij toen ook gaan doen en hij zou ons hier later weer over bellen.

Daarna hebben we nog lekker wat gedronken in een rock café of Walking Street waar ze een leuk live band hadden.

21-11-2011

Vandaag hebben we Tom een mail gestuurd met daarin onze wensen voor de stageplek. Ook hebben we hierin gezet wat we nodig hadden op deze stageplek zodat we aan onze opdrachten voor school konden werken. Hopelijk kan Tom wat regelen voor ons J . De rest van de dag hebben we lekker gezwommen en niets gedaan.

22-11-2011

Na lekker uit geslapen te hebben zijn we naar het zwembad gegaan om aan ons kleurtje te werken. We zouden vandaag ook een keer een mailtje of telefoontje krijgen van Tom met daarin een reactie op onze mail van gisteren. In de mail stond dat hij wat gevonden had voor ons. Hier waren we erg blij mee. We konden meteen een dag later al naar de school toe om kennis te maken met het hoofd van de afdeling Engels. Hiermee konden we dan ons lesrooster afspreken en wat preciezere afspraken maken over de invulling van onze stage daar. Hier waren we erg blij mee.

23-11-2011

Tom pikte ons om half 1 op om naar de school te gaan. Deze school heet Pattaya city school nr. 7. Dit is een overheidsschool met ongeveer 2300 leerlingen. Hier word les gegeven van kindergarden t/m grade 9. Het gesprek met het hoofd van de afdeling Engels verliep goed. Ze deed er alles aan om aan onze wensen tegemoet te komen. Het is wel raar dat het hoofd van de afdeling Engels zelf amper een woord Engels spreekt. Maar goed dat Tom er dus bij was om het een en ander te vertalen voor ons. We hebben afspraken gemaakt over de lestijden (09.00 tot 10.00 en 10.00 tot 11.00) en over de invulling van onze lessen. We mogen zelf bepalen welk thema we gaan doen op deze school en wat we in de lessen behandelen, ideaal dus! Het lesrooster ziet er ook prima uit. Vroeg les geven zodat we ’s middags de lessen voor de dag er na voor kunnen bereiden en de gegeven lessen kunnen evalueren.

24-11-2011

Vandaag heb ik de hele morgen lekker geslapen. Even wat slaap ingehaald. Daarna heb ik lekker wat gegeten en ben ik met Roy aan opdrachten van school gaan werken. Voor de minor Zorg hebben we al vrij veel informatie. Deze hebben we even uitgewerkt en in een mooi verslagje gezet. Hier zijn we nu al een eind mee op weg.

25-11-2011

Tom heeft ons vandaag om 9 uur op gehaald om samen met ons naar de Rong Kluea markt te gaan aan de grens met Cambodja. Dat is ongeveer 3 uurtjes rijden. Dit is een van Thailands grootste markten waar je veel spullen kunt kopen (vooral tassen:(). Ze hadden ook voetbalshirt alleen deze zagen er nogal nep uit. Ook vandaag was het weer erg heet. Tot nog toe is het iedere keer warm en is er geen wolkje aan de lucht als wij wat gaan ondernemen. Als we vrij hebben is het bijna altijd bewolkt. Hoe kan dat toch? Zou het toeval zijn? Het enige wat ik op de markt gekocht heb is een blikje cola. Dat was 3 uur rijden wel waard. Nee het was wel leuk om over de markt op de lopen en om de drukte en zo te zien maar er was niet echt veel nuttigs om te kopen wat ik nodig heb. Rond het middag uur zijn we samen wat gaan eten bij de MK dit is een Chinees restaurant. Op het midden van de tafel staat een pot met kokende bouillon hierin kun je het vlees en de groenten die je besteld koken en daarna lekker op eten. Het smaakte goed. Ook de eend die Tom er nog bij had bestel was lekker. Na geheel Thaise traditie heeft Tom dit keer het eten voor ons betaald. In Thailand is het namelijk zo dat de oudste van het gezelschap en/of de ‘’baas’’ de rekeningen betaald. Erg handig dus haha. Na het eten hadden we nog een lange terug reis voor de boeg. Gelukkig heb ik wat kunnen slapen dus waren we voor mijn gevoel wee zo thuis.

’s Avonds hebben we in de buurt van het hotel wat gegeten. Na het eten zijn Roy (Loy in Thailand)en ik in een bar die de Windmill heet gaan poolen. Jammer genoeg met 5-4 verloren maar ja het was wel een leuke avond. Daarna zijn we terug naar onze kamer gegaan. Ik heb toen nog even op het balkon een lekker biertje genuttigd en in mijn boek ‘’de schatten van Imhotep’’ gelezen.

26-11-2011

Vandaag weer lekker uitgeslapen. Om 11 uur zijn we naar beneden gegaan en hebben we een dik uur met iemand van het reisbureau hier in het hotel gesproken over de trips die we graag wilde maken naar Chiang Mai en Phuket. Ook hebben we navraag gedaan naar Angkor wat.

Toen we genoeg informatie hadden zijn we wat gaan eten bij het Space Cafe. Hier zijn de sandwiches altijd erg lekker en daarbij ook nog eens goedkoop. Wat wil een Hollander nog meer.

Na het eten zijn we even lekker een paar uurtjes gaan zwemmen. Alleen was het jammer dat het de hele dag bewolkt was. Daardoor was het water van het zwembad ook erg koud. Gelukkig hadden we een bal mee genomen zodat we bezig konden blijven en dus viel het met de kou wel mee!

Na het zwemmen zijn we terug gaan naar ons hotel. Hier hebben we toen met zijn vieren de excursies naar Chiang mai en Chiang rai en naar Phuket geregeld. Hier heb ik erg veel zin in.

’s Avonds hadden we weer een afspraak met Tom. Het schema wat we eerder hadden besproken met de basisschool was namelijk veranderd. We moesten hier even samen naar kijken om dit weer kloppend te maken zodat de tijden een beetje gunstig waren. Daarna zijn we lekker bij de Mc Donalds gaan eten en hebben we wat Souvenirtjes gekocht op de markt en hebben toen de Taxi terug gepakt naar ons hotel. Daar heb ik voor het slapen gaan nog even een lekkere Chang gedronken en op tv naar sport gekeken.

27-11-2011

Tiger ZOO

Om 9 uur werden we door de baas van ons hotel naar de tiger zoo hier in de buurt gebracht. Erg aardig. Hier hebben we een aantal shows gezien. O.a. van Tijgers, olifanten, varkens en krokodillen. In de dierentuin waren ook nog een aantal andere dieren te zien. De shows waren best leuk om te zien. De varkens gingen racen, de tijgers sprongen door brandende hoepels, de olifanten gingen basketballen en darten en de krokodillen waren lui.

Het leukste was dat we ook een baby tijgertje de fles mochten geven en hiermee op de foto konden. Ook ben ik op de foto geweest met een volwassen tijger en een grote krokodil. Dit waren leuke ervaringen. De foto’s zijn ook mooi geworden. Al zeg ik zelf!

Rond 2 uur zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Waar we foto’s uit hebben gewisseld en we hebben de les van morgen nog even doorgesproken.

En ja wel hoor wederom was het vandaag erg heet. Iedere keer als we een excursie gaan doen vallen de mussen van het dak en als we vrij hebben om te gaan zwemmen is het 9 van de 10 keer bewolkt. Het zit ook niet mee! Haha nee dat valt wel mee. Het is echt super hier!

1. mam:
    28 november 2011
    Heej,
    Fijn dat alles nu geregeld is wat stage betreft. Eindelijk. We wensen je er heel veel succes mee. Leuk die foto's van de dierentuin. Het flesje geven van het kleine tijgertje staat je erg goed. Heel veel plezier met jullie reisje naar het noorden.
    Wat het weer betreft. Daar is het nog altijd wel warm,dat kunnen wij niet zeggen.
    Veel liefs, mam en pap Xxxx
  2. Conny:
    29 november 2011
    ha,
    volgens mij gaat het je goed daar, uitslapen, lekker eten, zwemmen, biertje op zijn tijd. Ik zou nog zomaar niet naar huis komen.
    Geniet er maar van en misschien leer je er ook nog iets van..... gr. Conny
  3. mam:
    4 december 2011
    hey mam ja dat is zeker fijn... nu kunnen we tenminste iedere week stage lopen.. 3 dagen in de week. dan krijgen we onze opdrachten tenminste ook af. haha natuurlijk leren we hier wat conny:p Chiang mai en rai was mooi... Onze volgende trip gaat naar Angkor wat in Cambodja...

Groetjes dennis